Samodzielny Publiczny
Zakład Opieki Zdrowotnej w Kole
62-600 Koło, ul.Księcia Józefa Poniatowskiego 25
Poradnie specjalistyczne tel.: (63) 26 26 118,
Sekretariat: (63) 26 26 140, tel/fax: (63) 27 20 850

ISO 9001:2015

System Jakości w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej
w Kole wg normy ISO 9001:2015

Funkcję Pełnomocnika d/s Systemu Jakości pełni Urszula Jaskuła

Dążenie do osiągnięcia odpowiedniego poziomu jakości świadczonych usług medycznych, było podstawową przesłanką przemawiającą za wdrożeniem systemu zarządzania jakością w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole.
Niezbędnym elementem do osiągnięcia tego celu jest właściwe zarządzanie i organizacja wewnątrz zakładu. Dyrekcja Szpitala uznała, że najlepszym narzędziem służącym do standaryzacji zarządzania i procesów jest system zarządzania jakością oparty na normie ISO 9001.
Wykaz procesów opisanych w postaci procedur SZJ przedstawiono w rozdziale 2.2, a wzajemne powiązania między procesami w rozdziale 2.3.
System jakości w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole udokumentowany jest w następujących dokumentach:
Księdze Systemu Zarządzania Jakością
Procedurach SZJ
Procedurach Operacyjnych
Standardach postępowania
Instrukcjach
Innych dokumentach związanych.

Założenia Systemu Zarządzania Jakością:

  • podnoszenie kwalifikacji w zakresie szeroko rozumianej jakości
  • sprawdzanie systemu zarządzania jakością
  • zapewnienie materiałów i produktów najwyższej jakości
  • kontrola na każdym etapie
  • usuwanie istniejących i potencjalnych niezgodności w ramach działań korygujących i zapobiegawczych
  • analiza efektywności systemu zarządzania jakością przez Najwyższe Kierownictw


Wykaz procesów opisanych w postaci procedur SZJ występujących w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole.


Procesy Główne:

  • Ogólne zasady postępowania w poradniach specjalistycznych :
    Kardiologiczna, Urologiczna, Położniczo - Ginekologiczno, Chirurgii Ogólnej, Medycyny Pracy,  Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy
  • Ogólne zasady postępowania w Podstawowej Opiece Zdrowotnej:
    Poradnia (Gabinet) Lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej
    Poradnia (Gabinet) Pielęgniarki Podstawowej Opieki Zdrowotnej
    Punkt Szczepień
    Poradnia (Gabinet) Położnej Podstawowej Opieki Zdrowotnej
  • Zasady postępowania z pacjentem w Izbie Przyjęć
  • Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Wewnętrznym I
  • Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Wewnętrznym II z Pododdziałem Diabetologii
  • Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Chirurgii z PododdziałemUrologii
  • Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Ginekologiczno - Położniczym
  • Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Noworodkowym
  • Zasady postępowania z pacjentem w Oddziale Dziecięcym
  • Zasady postępowania z pacjentem w Pomocy Doraźnej i ratownictwie medycznym:
    Specjalistyczny Zespół Ratownictwa Medycznego "S"
    Podstawowy Zespół Ratownictwa Medycznego "P"
    Specjalistyczny Zespół Transportowy "T"
    Zespół Transportu Sanitarnego

Procesy Pomocnicze medyczne:

  • Sala Porodowa
  • Blok Operacyjny /Dział Anestezjologii
  • Izba Przyjęć
  • Pracownia Endoskopii
  • Pracownia Diagnostyki Kardiologicznej
  • Pracownia USG
  • Prosektorium
  • Zasady postępowania w procesie sterylizacji
  • Nadzór na lekami w szpitalu/Apteka Szpitalna

Procesy Pomocnicze nie medyczne:

  • Zamówienia publiczne/Zaopatrzenie
  • Szkolenia
  • Postępowanie z pacjentami zagranicznymi
  • Nadzór na wyposażeniem technicznym Szpitala
  • Nadzór nad infrastrukturą
  • Postępowanie z usługami niezgodnymi
  • Postępowanie ze skargami pacjentów
  • Administracja

Procesy Zarządcze:

  • Dokumentacja Systemu Jakości - Tworzenie, Wprowadzanie, Nadzór
  • Zapisy dotyczące jakości
  • Audity wewnętrzne
  • Działania korygujące i zapobiegawcze

 

Polityka jakości


Podstawowym zadaniem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole jest objęcie kompleksową specjalistyczną opieka medyczną wszystkich mieszkańców naszego powiatu jak również pacjentów zgłaszających się do naszego Szpitala, a wymagających opieki medycznej-pacjentów z poza naszego rejonu.

 

Najważniejszym ogniwem naszej działalności jest PACJENT. Wszystkie działania ukierunkowane są na stworzenie Pacjentom optymalnych warunków do korzystania z naszych usług, zapewniamy profesjonalną obsługę i najwyższą jakość świadczonych usług. W tym celu korzystamy z najnowocześniejszych osiągnięć medycyny.

Zapewnienie najwyższej jakości usług jest możliwe dzięki dobrze przygotowanej i profesjonalnej kadrze. Dbamy o naszych PRACOWNIKÓW zapewniając im możliwość rozwoju i pogłębiania wiedzy. Wszystkie osoby pracujące w naszym Szpitalu charakteryzują się wysokim profesjonalizmem i nienagannymi zasadami etycznymi.

Każda instytucja pragnąca dobrze funkcjonować na rynku musi być sprawnie ZARZĄDZANA. Dyrekcja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole jest w pełni świadoma tego faktu, dlatego ciągle doskonalimy nasze metody zarządzania tak, aby zapewnić najwyższy komfort pracy pracownikom oraz w pełni świadczyć profesjonalną obsługę naszym Pacjentom.

Naszą ambicją jest stworzenie wizerunku Szpitala świadczącego usługi medyczne na najwyższym poziomie.

Zobowiązujemy się do ciągłego DOSKONALENIA wdrożonego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kole Systemu Zarządzania Jakością opartego na normie ISO 9001.

Dyrektor



CERTYFIKAT

Kliknij aby powiększyć Kliknij aby powiększyć
 Przygotował: Urszula Jaskuła