Samodzielny Publiczny
Zakład Opieki Zdrowotnej w Kole
62-600 Koło, ul.Księcia Józefa Poniatowskiego 25
Poradnie specjalistyczne tel.: (63) 26 26 118,
Sekretariat: (63) 26 26 140, tel/fax: (63) 27 20 850

Zintegrowany Informator Pacjenta

Czym jest ZIP

ZIP, czyli Zintegrowany Informator Pacjenta, jest ogólnopolskim serwisem udostępniającym zarejestrowanym użytkownikom historyczne dane o ich leczeniu i finansowaniu leczenia, gromadzone od 2008 r. przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Co zyskujesz rejestrując się w ZIP

  • Szybki dostęp do informacji o Twoim prawie do świadczeń zdrowotnych.
  • Wiedzę o leczeniu i udzielonych świadczeniach oraz o przepisanych lekach.
  • Informację o kwotach, które zostały przekazane na sfinansowanie Twojego leczenia.
 
 

Nie mam konta w ZIP           Mam konto w ZIP

 

Jak uzyskać dostęp do ZIP

Żeby mieć dostęp do informacji o swoim leczeniu, danych medycznych i finansowaniu udzielonych świadczeń zapoznaj się z zasadami korzystania z ZIP, a następnie wejdź na stronę rejestracji i wypełnij zamieszczony formularz. Po wypełnieniu wniosku udaj się z dowodem osobistym do oddziału NFZ w celu uzyskania danych dostępowych (identyfikator użytkownika oraz tymczasowe hasło). Po ich otrzymaniu możesz zacząć korzystać z serwisu. Zarówno rejestracja jak i korzystanie z serwisu są bezpłatne.

Zanim zarejestrujesz się w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta zobacz wersję demonstracyjną systemu (w dolnym, lewym rogu ekranu na stronie logowania kliknij link "Demo" i zaakceptuj poprzez wybranie opcji "Zaloguj"). Dane, które zobaczysz są fikcyjne, jednak będziesz mógł zapoznać się z funkcjonowaniem zamkniętej części portalu.

Ważne! Żeby korzystać z serwisu nie wystarczy rejestracja na stronie internetowej. Informacje o Tobie udostępniane w Informatorze są tak zwanymi "danymi wrażliwymi" i zgodnie zasadami ochrony danych osobowych oraz wytycznymi GIODO, podlegają szczególnej ochronie. Dlatego wymagana jest Twoja osobista wizyta w siedzibie Funduszu.

Pamiętaj! Nigdy nie udostępniaj swoich danych służących do logowania w ZIP!

Jak szybko zobaczę informacje o leczeniu

Informacje o Twoim leczeniu pojawią się w serwisie po upływie co najmniej 24 godzin od otrzymania loginu i hasła oraz będą aktualizowane raz na dobę.

Pamiętaj jednak, że dane pojawiają się w Informatorze dopiero wtedy, kiedy NFZ otrzyma je od świadczeniodawców (może to potrwać nawet do 2 miesięcy). Nie oczekuj zatem, że zobaczysz w zestawieniu np. niedawno zrealizowaną receptę. Wiedz również, że przedstawione dane mogą się zmieniać w trakcie roku, gdy świadczeniodawca dokona np. korekty faktury.

Chcesz wiedzieć więcej o ZIP

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania lub masz wątpliwości dotyczące Zintegrowanego Informatora Pacjenta wejdź na stronę z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ) lub skontaktuj się z oddziałem NFZ.

Ważne! Przed rozpoczęciem korzystania z ZIP koniecznie zapoznaj się z zasadami bezpieczeństwa.

Od 1 lipca NFZ wprowadza nową funkcjonalność – możliwość  odbioru danych dostępowych przez pełnomocnika.

To ważna informacja, szczególnie dla osób mających problem z poruszaniem się czy obłożnie chorych. Od dziś w ich imieniu o dane dostępu do ZIP mogą wystąpić pełnomocnicy. Warunkiem koniecznym jest  przedstawienie podpisanego przez zainteresowaną uzyskaniem dostępu do ZIP osobę, pełnomocnictwa do założenia konta w jej imieniu. 

Wzór pełnomocnictwa

Dane dostępowe do systemu ZIP tj. login i hasło będą wydawane w odrębnej, bezpiecznej kopercie. Po wydaniu danych dostępowych pełnomocnikowi, OW NFZ poinformuje  o tym fakcie właściciela konta poprzez przesłanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. List ten zawierać będzie informacje, które podczas telefonicznego kontaktu z pracownikiem Oddziału Wojewódzkiego NFZ,  pozwolą na uzyskanie dodatkowych informacji lub podjęcie niezbędnych czynności na koncie ZIP przez właściciela konta. Kontakt telefoniczny  z OW NFZ umożliwi odwołanie pełnomocnictwa i/lub całkowite zablokowanie konta (unieważniając tym samym wydane dane dostępowe). Pacjent będzie miał również możliwość zablokowania pełnomocnika po zalogowaniu się do systemu. Konto ZIP zostanie aktywowane po 30 dniach od daty wydania danych dostępowych pełnomocnikowi.

To nie jedyne, uruchomione ostatnio udogodnienie dla pacjentów. ZIP poinformuje również o każdorazowej zmianie statusu ubezpieczenia. Użytkownik ZIP, któremu zmieni się status ubezpieczenia (na uprawnionego lub nieuprawnionego do świadczeń zdrowotnych w ramach NFZ) otrzyma indywidualny komunikat po zalogowaniu się do systemu ZIP. Na życzenie użytkownika, system ZIP może wysłać na wskazany adres email informację o oczekującym komunikacie.

Komunikat o zmianie statusu ubezpieczenia wyświetli się tym użytkownikom, którzy w ustawieniach ZIP wyrazili zgodę na wysyłanie indywidualnych komunikatów informacyjnych. Ponadto użytkownicy, którzy zgodzili się na otrzymywanie wiadomości o komunikatach ZIP na swoją prywatną pocztę elektroniczną, informację o pojawieniu się nowego komunikatu w systemie ZIP, otrzymają mailem.

Przypomnijmy ZIP - Zintegrowany Informator Pacjenta,  jest ogólnopolskim serwisem udostępniającym zarejestrowanym użytkownikom historyczne dane o ich leczeniu i finansowaniu leczenia, gromadzone od 2008 r. przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Zapewnia on łatwy, szybki, wygodny i bezpieczny dostęp do ważnych informacji o Państwa leczeniu. Szczegółowe informacje na temat ZIP znaleźć można na stronie Zintegrowanego Informatora Pacjenta